Training Huisbezoek bij betaalachterstanden

De training is bedoeld voor medewerkers en leidinggevenden die verantwoordelijk zijn voor de incassoresultaten en die op zoek zijn naar theoretische kaders en praktische handvatten voor het afleggen van huisbezoeken. In deze interactieve training leert u hoe u het eerste contact aan de deur legt en hoe u inzicht kunt krijgen in de schuldenproblematiek van uw klant. Tevens leert u hoe u met weerstand kunt omgaan en hoe motiverende gespreksvoering als techniek ingezet kan worden.

Tijdens de training komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod:

✓ Verschillende communicatietheorieën en -technieken

✓ Herkennen en inspelen op onwil, onmacht of sociaal gewenst gedrag

✓ Gevolgen van schulden en chronisch stress en (gespreks)technieken om hier mee om te gaan

✓ Oprecht contact maken met klant

✓ Presentatievaardigheden

✓ Resultaatgerichte voorbereiding en gespreksstructuur

✓ Methode Motiverende gespreksvoering

✓ Invloed van taal

✓ Veiligheid

✓ Plannen & rapporteren

Datum                   : 13 & 14 november

Locatie                  : Rotterdam

Duur                      : 2 dagen

Investering           : € 995,- excl. BTW

Trainers                 : Jozette Witte & Trainingsacteur

“Verschillende technieken geleerd, geoefend (met acteurs), positieve feedback gekregen. Je wordt echt beter in het voeren van een confronterend/moeilijk gesprek. Zeer de moeite waard!”

Renate MolenaarWoonInvest