Inhoud
Tijdens deze training leer je hoe je verschillend gedrag van jouw huurders kan herkennen en hoe je dit gedrag kan ombuigen naar constructief gedrag. Met als doel om samen met de debiteur tot een gedragen oplossing te komen.
Onderwerpen
Tijdens deze training komen de volgende onderwerpen aan bod:
• Communicatieproces en gespreksstructuur;
• Beeldvorming;
• Herkennen van en omgaan met de verschillende soorten schulden;
• Vroegsignalering;
• Motiverende gespreksvoering;
• Het perspectief voor de debiteur.
Vorm
De training bestaat uit theorie en praktijkoefeningen. Om de oefenvormen zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de praktijk, maken we gebruik van praktijksituaties die vooraf door de deelnemers worden aangedragen. Voordeel is dat de deelnemers zich daardoor herkennen in koppeling tussen theorie en praktijk.
Resultaat
Na het volgen van de training:
• Ben je in staat om de methode 'Motiverende Gespreksvoering' toe te passen in jouw gespreksvaardigheden.
• Heb je geleerd om samen met de debiteur tot een perspectief te komen dat voor beide partijen tot constructieve oplossingen leidt met een duurzaam resultaat.
Docent
De trainer is Roman Talman. Roman heeft ruime ervaring als trainer, coach en manager bij diverse banken, verzekeraars en andere instellingen op het gebied van klantcontact en debiteurenbeheer. Hij is gespecialiseerd in intermenselijke communicatie in een mensgerichte organisatieverandering.
Data en locaties
-
Maandag 9 maart 2023
Locatie: Mercure, Amersfoort
-
Maandag 2 oktober 2023
Locatie: Mercure, Amersfoort
Tijden:
Ontvangst: 09.00 uur.
09.30 uur – 16.30 uur.
Deelnamekosten
De deelnamekosten van de Training Telefonisch Incasseren bedragen € 515 per deelnemer exclusief btw en parkeerkosten, inclusief koffie/thee, eenvoudige lunch en documentatiemap.
Extra mogelijkheden
• Sociaal Verantwoord Incasseren gaat verder dan communicatie en kennis. Ontwikkeling van visie op een ander incassobeleid is ook erg belangrijk. Indien gewenst is het mogelijk om visiesessies te organiseren voor bestuursleden, managers en medewerkers.
• Deze training is uit te breiden met een coachingstraject. Hiermee worden kennis en vaardigheden uit de training in de praktijk periodiek getoetst en besproken.
Coproductie
De Training Telefonisch Incasseren is een coproductie van Faircasso en Nestas.